SOMMALISTAN

Hallo!

Sommaren osar på och vi njuter till fullo, bygger hus, simmar och planerar så lite som möjligt, ryggen mår ganska bra, börjat få lite bakslag denna vecka. Men vet hur jag ska försöka hålla den lite bättre nu och vill bara säga att det var inget diskbråck som de trodde, utan det visade sig att det var Sakriolit och benödem i vänster ben, och inflammation i ryggmärgshinnan, troligen en nerv i kläm också på det  i och med att jag går med en huggande känsla mellan varven. Så ska nu till reumatologen, det känns bra att gå till botten med det hela och jag har funderat länge varför det gör så fruktansvärt ont, och att man mellan varven har feberkänsla och är helt dödstrött. Detta började när vi fick Elton, smärtan i höften och jag minns att dom undersökte med ultra, hade så fruktansvärt sjukt i vänster sida, de senaste två åren har varit bedrövliga, men tänkt att kanske det löser sig och inte hunnit stanna upp mig själv. Varför skulle det lösa sig. Vi ska nog få det på vägen igen, och jag är starkare än någonsin att ta tag i detta nu och ta det till botten.

Jag tänkte göra en sommarlista, knep den från syrrans(Caisa K blogg) och tyckte den var kul att läsa, så nu gör jag en egen också.

VAD SKA DU GÖRA I SOMMAR?

-Vi bygger hus, så en hel del tid tillbringar vi i fäbodaskogen, vilket känns riktigt bra i och med att vi väntat på detta i flera år nu. Kan inte fatta att stället blev vårt.

SKA DU ÅKA NÅGONSTANS?

- Vi ska åka till Sverige till Astrid Lindgrens värld som familjesemester, små trippar som till bostadsmässan och möjligen till Stockholm i Augusti på Formex.

HUR LÄNGE SKA DU VARA LEDIG?

-4 hela veckor, och dagtid i juni, och augusti.

VAD VILL DU VERKLIGEN HINNA MED?

- Barnen och mannen och vänner, viktigaste, och sen ska jag försöka hinna här också, kära blogg.

VAD TROR DU EGENTLIGEN DU KOMMER ATT GÖRA?

- Ränna med kaffe väskor mellan bygget och simstranden,där emellan stryka järnvitrol på brädor,sitta uppe länge med en kaffe i handen och planera golv, kök och köksmaskiner och vara små irriterad över att alla strör omkring sig saker och börja längta till jobb och hösten.

VAD SER DU MEST FRAMEMOT?

Semestern med familjen, resan ♥

VAD KAN GÅ FEL?

-Livrädd att Tomas ska skada sig, bygger på dagar och kvällar och ibland blir jag noijig när han är ensam där ute.

VEM KOMMER DU VARA MEST MED?

-Barnen , Tomas och mina systrar.

VAD KOMMER DU LÄGGA PENGAR PÅ?

-Mat, vi är lata med att laga mat på semestern.

VAD KOMMER DU ATT KÖPA INFÖR SOMMAREN?

- Sommarskor, och massa klänningar.

KOMMER DU ATT ANVÄNDA DET?

-Jepp det gör jag, oavsett vad jag ska göra går jag ofta i klänning, till och med på bygget mellan varven, småskadad av träningstaijts.

KOMMER DU ATT BLI BRUN?

-Troligen i Ansiktet och på armarna, inte på magen.

VAD VILL DU SÄGA TILL DITT SOMMAR-JAG?

-Ta hand om dig, stressa ner, ät vad du vill, fokusera på nuet. Var dig själv.

VAD KOMMER DU ATT ÄTA?

- Mackor i olika former, enkel att ha med och ofta blir det bara mat en gång per dag, ute äter jag gärna en kall sallad eller dagens fisk. eller nått vegetariskt.

VAD KOMMER DU ATT DRICKA?

- Vatten och NOCCO

VAD KOMMER ATT GÖRA DENHÄR SOMMAREN EXTRA BRA?

-At vi fått börja med vårt dröm projekt @krakslottet_344

VAD KOMMER DU HA PÅ DIG?

- Klänningar i olika former och vida stora byxor.

HUR KOMMER DU ATT GÖRA DIG ILLA?

- Skrapsår och blåmärken på benen.

VAD OROAR DU DIG FÖR?

- Att Barnen ska bli ormbiten, eller att Enya ska bli dålig igen, har svårt att släppa det helt. Blir bättre och bättre med tiden.

VAD KOMMER ATT BLI EXTRA SPECIELLT I ÅR?

- Huset, och att jag plötsligt ska vara hemma med  Enya på dagarna, hon kommer att vara 3 dagar i dagkluppen, så då har jag förstås möjlighet att jobba lite.

HUR KOMMER DU ATT MINNAS DIN SOMMAR SEN I SEPTEMBER?

-Som välbehövande och avslappnade. Som en bygg sommar såklart, men endå en njutbarsommar.


Hoppas ni också får en fantastisk sommar






FOLLOW TRÄNINGSPALETTEN VIA | FACEBOOK  | INSTAGRAM | BLOGLOVIN |



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar