LAIJVET

Just nu.
Är faktiskt ganska så bra.
Men jag ropar aldrig jeij.
Man vet aldrig hur det svänger jag har sett det för många gånger på detta halvår.

Men just denna vecka har jag längtat efter, när tårarna inte har legat och bränt under ögonlocken.
Och när man längtat att ta en morgonträning, fått känna sig stark, fast man är långt från den formen man hade tidigare, men man känner att det finns nått dit under.

Att man som mamma orkat lyssna och inte bara vill ligga ner och tänka du fixar en timme, sen får du försöka sova om det går, kan ju hända att du vaknar några gånger, och är ännu tröttare imorgon.

Att man flänger på och hinner med mera än du hunnit under en vecka när du haft värken med dig. Den känslan är helt fab. Ibland börjar man fundera varför man är dödstrött, men man inser med inflammation i kroppen blir man trött med feberkänsla.

Helt fantastiskt att jag haft ett liv denna vecka!


Vi bygger och drömmen är att här ska jag hålla mina korta intervaller där vi grävt ner vattenledningarna. Jag har drömt massa löpning denna vecka, nått jag vill så gärna tillbaka till.


Dagens träning bestod av 10 armpressar
Planka med ben lyft 10 reps
Knäböj med fot på ring 10 reps per sida
KB swing 10 reps
Squats 10 reps

ca 4-5 varv, sen lite mage och vadträning på det, uppvärmningen var på ski erg och lite enkla funktionella övningar för benen.

Träningen är för att bygga upp en stark kropp tillbaka nu.
Jag kommer att ta tid och göra det som känns bra.
Kom ihåg det du också.
Din kropp, vad du vill.






Och ikväll blev det skinkpaj till middag
med ett hallon hjärta i glaset
Jag känner att med bygg och slit ska vi satsa på mat och familjen så mycket vi hinner där emellan.
Och jag är glad att denna vecka har gett mig full styka till det.



Imorgon har vi söndag
Ledigt och vila
Alla tillsammans
Laijvet ja precis det är laijvet

FOLLOW TRÄNINGSPALETTEN VIA | FACEBOOK  | INSTAGRAM | BLOGLOVIN








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar