KRÅKSLOTTET

Vårt hus, som vi drömt om i 5 år, börjar ta form, och jag tänkte hålla er lite uppdaterad här också. Huset ligger ca 5 km från stan, ute efter fäboda vägen, varför vi valde att bygga lite från stan är att vi gillar natur och att inte bo så jätte tätt. Vi har testat på höghus och nu bor vi också hus på hus. Vi gillar att få vara lite själva när vi är lediga och jag älskar att strosa runt i pyjamas en söndag morgon, det kan man väl göra var som helst, jo men visst är det skönt att kunna slänga upp benen utan att tänka på om grannen ser trosorna. Jag vill heldre se skog ute än en svart asfalts väg. Sån är jag och vi gillar vårt ställe vi väntat tålmodigt på.

Vi gör allt själva, allt från att spika formar till sockel och väggar, vi kommer att ha trä fasad men betong väggar inne i huset och betong golv. Det kommer att gå i grått och trä och jag ska försöka att få möbler i hållbart material också sånt som håller sig länge, jag är en sådan när jag hittar nått byter jag inte i första taget.

Vi mixar med loppis och nytt, vi har inte satsat alls i möbler ännu på 10 år, och det har gått riktigt bra så också. Så ser framemot att få välja det jag vill ha, det ska väljas med omsorg.

Vi hittade inspiration på nätet, sen hade vi vår syster att rita upp huset, vi kommer att satsa på stor terrass med pool och ingen trädgård. Alla blommor dör i mina fingrar. Och dessutom vill vi ha det så, vi har andra intressen så att säga.

Ett enkelt hus på 136 kvadrat meter, med garage och gym. Inget extra, kanske lite annorlunda genom att vi kör med betonväggar inne. Och trä ute.

Just nu är vi inne på att gjuta väggar, allt tar tid och Tomas ledighet gick dit ute i skogen, tur att jag har en duktig man, hur vi ska få ihop några byggarkvällar i höst blir värre, jag jobbar och Enya är inte alltid villig att följa med, men det återstår att se, vi har ingen tidspress bara vi är ute till nästa sommar härifrån när de kommer hem.



Tomas står i vår blivande hall, till vänster framåt sett har vi kök och vardagsrum till höger.
Badrum och hjälpkök längre fram, badrummet med bastu har terrass dörr så man slipper rakt ut till poolen.


Vi har 4 sovrum, 2 mindre och två lite större.
I vårt längst bort kommer en egen wc till, och en garderob.
Det andra större rummet är tänkt som TV och spel rum.
Vardagsrummet vill jag ha fritt från sånt.
Barnens rum kommer nära vardagsrummet och köket.




Hon strosar runt, plockar bär och tycker det är helt ok när hon väl är här.



Vår dröm.
Är att få bo och leva tillsammans här.
Känns som en stor sten fallit på plats när vi fick igenom detta.
Fick nypa mig flera gånger.


Och så han som älskar att hänga med pappa, oavsett om det regnar eller är 30+
Han är gärna med, och bygg byxan på.
Alltid.

Allt har sin tid.
Det inser man alltid.
Och när detta slog ner, så var det självklart.
Allt har sin tid.


FOLLOW TRÄNINGSPALETTEN VIA | FACEBOOK  | INSTAGRAM | BLOGLOVIN





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar