LUCKA 4

SJÄLV OCH KÄNSLA

Det säger ju redan en del om vad det betyder.
Jag frågar mannen innan jag sätter mig ner och ska skriver ner inlägget, vad han tycker om min självkänsla. 

-Tycker du att jag har bra självkänsla?

Hans svar var inte riktigt överens med mitt.

-Njaa int e han alltjämt på topp.
-VAA?
-Men he har jo vari betä me åre.

Men så är det nog. 
Sen Tomas och jag började träffas så har nog min självkänsla stigit enormt.
Han fick mig och inse att jag är en människa.
Han fick mig och se mina fina och dåliga sidor.
Han fick mig och inse att ytan var väldigt lite i nått som kallas kärlek.
Jag trodde inte att jag var nån människa att älska.
Jag kan ibland ännu inte förstå att någon vill vara vän på riktigt.
Jag har väldigt svårt att lita på folk.
Blir jag sårad på riktigt backar jag ganska långt.

Men det betyder ju inte att man inte har har självkänsla.
Utan det är den personen jag är.

Hur kommer man då från botten till medelmåtta?
Det var ju det jag skulle skriva om i lucka 4.

Jag ger er  mina tre TAKEAWAYS idag som ni sen får jobba på i 2 veckor..
Sen återkommer jag med några till okej?
Och ni får gärna berätta hur det gått personligt via meddelande på träningspaletten på FB eller kommentera här.

1. Fundera i vilken miljö du känner dig som bekvämast, där du känner dig hemma och älskad och där du aldrig funderar på hur du är eller hur du måste vara. Där du kan prata och skratta och gråta. Tänk på att sätta den som Prio ett. Vara där du känner dig hemma.

2. Jobba på din grundkänsla. Vad faller du på?
Leta fram din svaghet och gör det till styrka.
Var faller du i självkänslan?
Hur jobbar du upp det?
Gör en lista och ta itu med en sak i taget.

3. Hitta dig själv. Utan att blanda in yrke, ekonomi och prestationer.
Det har inte att göra med självkänsla.
Men det är bra att ha en bra grund självkänsla i dessa.
Det hjälper.

Börja med dessa.
Var trivs du.
Vad faller din självkänsla på.
Vem är du utan jobb, prestationer ekonomi m.m.


Med dessa två har också självkänslan vuxit enormt.
Och det är super viktigt att ha en  bra självkänsla med dessa.
Hemma är min prio ett.
Viktigaste är att de närmaste känner dig.
Där du får andas och vara.

Ta hand om varann.
Hoppas ni får en underbar fredag kväll!
Imorgon ska jag bjuda på nått gott!



Isabella








2 kommentarer:

  1. Det var ett fint och viktigt inlägg ❤ Där hemma är jag den jag är, får vara den jag är. Är älskad oavsett!!! Härlig och skön känsla.

    SvaraRadera
  2. Härligt att höra! ♥
    Hoppas ni får en fin Juletid.

    SvaraRadera