LUCKA 3

Dagens lucka blev självkänsla med en mix av självförtroende.
Imorgon kommer det hur vi bygger på detta.

Idag skulle jag hålla en föreläsning, en föreläsning om självkänsla, självförtroende, vara dig själv och hela faderullan. Och vet ni vad, för första gången såg jag riktigt framemot att få hålla min egna föreläsning, där jag fått lite välja ämnet själv, men ändå inte. Men ändå få prata om det jag gillar. MÅ BRA och vad som är MÅ BRA för mig. 
Den var omtyckt sist och jag hoppas jag kan leverera nästa fredag och att jag är frisk och fräsch då.

 Efter förra föreläsningen som jag hade för 2 veckor sen  fick jag fick  mail att att jag igen fått bra feedback för föreläsningen.
Tacksamt, tydligen kan jag ändå prata och ge nått.
Jag har tvivlat kan du tro.
Ja om.

Och tydligen har jag börjat gilla det lite också, efter några föreläsningar har jag börjat sova bättre natten före,vara lugn och snäll veckan före, känna mig mindre nervös, kunna se framemot dagen lite, men jag har ännu en stor klump i magen på morgonen när jag ska iväg.
Och det tror jag ändå är bra att ha, jag vill vara lite nervös, känna lite av att jag måste prestera lite.

Allt har sin tid.
Och du måste våga för att lyckas.
Misslyckas för att lyckas.
Lyckas för att misslyckas.
Tro på dig själv för att våga.

Jag tror att allting sitter ihop som en ända stor röra, och att vi alla har svagare länkar som folk inte ska trampa på. Men gör det iallafall.
Ibland i misstag, ibland i välvilja, ibland i avundsjuka, ibland för att man själv mår dåligt och lider av dålig självkänsla.

 Jag vet av när någon kommenterar min kropp, jag vet om någon kommenterar min mamma roll, Jag vet av när någon kommenterar mitt personliga hur jag är.
Det konstiga är ju att man suger i  sig som en svamp av det negativa.
Och det har jag jobbat stenhårt med de två sista åren att inte göra.
Det sitter dock hårt.

Det är nått man få stå ut med som människa tror jag, speciellt om man är Apan.
 Ni förstår hur jag menar.
Dock tycker jag inte att det är rätt.

Tänk på det nästa gång du sätter nått fult i munnen om någon.
Strö blommor i stället.
Strö inte om inte du gillar.
Lär känna människan före du spyr galla.
Berätta inte saker du hört från någon annan.
Ta reda på vem personen är.

Dock vet jag idag ganska bra om det hänger på mig eller om det hänger på personen själv.
Jag vet idag hur jag ska tackla saker.
Och jag har rätt så bra självkänsla idag.
Och så får jag väldigt sällan dåliga saker på mig.
Faktiskt väldigt sällan.
Endera är jag bra på att stänga eller så är jag dålig på att förstå eller så är folk rädda.

Självförtroende i det jag gör/ jobbar med har jag också.

Veckans bodyburn timme fick ja så mycket kärlek av er och så mycket positiva ord, så jag kände att jeij! Flera som gillar lika tokig träning som jag.

-Lös och ledig timme.
-Du är så glad!
-Man behöver ju aldrig titta på klockan!
-Tungt så att man vet att man nått sin gräns.
-Kul att man får jobba i sin egen takt!

TACK hörni!


Jag kan njuta av att vara den jag är idag, jag vet att de som älskar mig tycker om mig ändå oavett.
Jag vågar ha mitt röda läppstift fast det är tisdag.
Jag vågar äta fazersblå fast det är torsdag.
Lev ditt liv och ingen annans.

Kom ihåg det.
DITT liv

♥ 

Isabella







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar