LUCKA 19

Och här dyker en sen lucka upp. Full rulle idag och nu hade jag först tid att sätta mig ner. Suttit med killen jouren svalg prov och hela faderullan.  Livet som det ska vara. Vi hoppas nu på att det inte är det, men det får vi först reda på tisdag.  Tråkigt att missa julfesten idag.
Men vi ville inte smitta ner hela halva klassen och skolan om det nu är det.

Idag ska vi gräva lite i arkivet tänkte jag.
Små enkla favoriter när ni blir hungrig.


Halloumi sallad
 med äppel, ruccula och isbergs sallad.
Denna blev till när jag lekte tager vad man haver, lite rostade nötter skulle säkert vara pricken över detta. 
Lite olivolja fick leka dressing.



Ägg skinka äppel grönsallad
Vad mera behövs liksom.
Lunchen behöver inte vara dyr och invecklad varje dag.


Och så mina plättar.
Recept gör jag ungefär som vanliga plättar, men mixar i stället havregryn för mjöl.
Super gott, och med salta tillbehör är de också toppen.
 Magen mår bra också.

 




Och så en mellis favorit.
Äppel kanel, massor av kanel och grynost.
Mums, denna har lämnat borta en tid måste sätta in den igen.


Gör inte maten svår och dyr.
Kom ihåg att äta ordentligt om du tränar mycket.
Så att du hålls frisk och stark.


Isabella




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar