URSÄKTA

Ofta när det handlar om träning och mat kommer det en massa olika ursäkter, hinner inte, barnen tar all tid, jobbet, familjen, kärleken. När jag äntligen får sitta ner är klockan för mycket. Maten ska göras. Manen jobbar. Slipper inte i från. Har inte råd. Mina knän vill inte, sjuk rygg. Trött. För varmt, för kallt. Allt kan vi skylla på. Använt själv förstås också för att sen bita mig i läppen och inse att visst hade jag tid när jag satte mig ner på eftermiddagen en timme med kaffekoppen. Jag bara prioriterade den före just då. Hur man prioriterar handlar allt om. Hur man planerar sin vardag. Tid finns. I alla hushåll. Dock måste hela familjen hjälpa till, och träningen blir kanske inte alltid en timme, men vad gör det, lite varje dag gör mycket. Med att bara börja på ändrar du du tankesätt, blir piggare och plötsligt känns det som om du får ännu mera gjort hemma eller på jobbet. Att du hamnar att avbryta träningen för att byta en blöja eller torka upp vatten från golvet någon har fått ut, är ingen fara. Jag tror stenhårt på att alla har tid. Och att alla kan lyckas med sina mål. Du måste bara tro på dig själv också. Annars så tappar du det. Våga misslyckas, men res dig igen. Du kan om du vill, hitta motivationen och köra. Det är mitt pepp till dig idag.


Maten handlar det om att handla hem enkla saker.
Rena saker.
Inte färdiga produkter.
Färg glatt.
Varför? 
För att du ska orka träna.
Inte bli trött.
Bra energi behövs.
Planering, vad äter vi denna vecka?


Utrustningen behöver inte vara dyr.
Använd fantasi.
Loppis kan också ha fina träningsredskap.


Hon tar all min energi när hon är vaken.
Jag älskar henne.
Men ibland får hon mig att riva håret lite extra.
Hur mycket energi har en 2-åring?



Dom inspirerar mig.


Och så Elton vår.
Som snart börjar språkbad och håller på att bli stor.
Vi tog din stång mamma, nu vill vi inte mera.



Kanske det är dottern som sen tar över mina timmar?
Vem vet.
Hon är ofta med på mina tokiga övningar.

För om du satsar på dig själv lite.
Orkar du mera med familjen.
Du blir gladare och sover bättre.
Jag lovar.

Alla behöver vi sitta ner med den där kaffekoppen mellan varven också.
Fika med vännen.
Pausa och andas.
Allt behövs.
Dock tror jag att allt handlar om prioritering och planering.


Isabella



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar