MIX TISDAG


Mammas nya arbetsredskap testas.
Vi sjöng mamma mu sånger och lyssnade på Bamse.
Dock ska vi ha lite mera fart i Esse på torsdag!
Då blir det nog känslan av mamma mu som kommer fram istället.
Åtminstone för mig när grodhoppen ska göras.

Ni är väl med?

19:15 drar vi igång med sommarträning vid danslavan.
Bara att droppa in!
Gratis första gången.
Va kul det ska bli!


Hon kan ju själv.
Ingen skillnad fast man har olika sockor och halkskydden är ovanpå foten.
Tålamod ger hon mig.


Vi tillbringade kvällen med att följa med bastucupen.
Så skönt med hela lediga dagar.
Kunde tillbringa dem i klädskåp eller med dammsugaren, men tanken till handling lyckas inte riktigt.
Kanske en annan dag tänker jag.
Och så drar vi kläderna på och lämnar sand och klädhögarna.

Efteråt bjöd jag mannen på återhämtnings paj och bastu.
Nått som uppskattades.


Paj med jordgubbar och kvarg en vanlig tisdag.

Vad vi firar?
Vet inte.

I fredags sa jag upp mig från mitt gamla jobb. 
Men sånt firar man väl inte?
Nä.
Känns lite overkligt ännu.

Men så är det.
Nu är jag egen företagare på heltid.
Tokig tycker säker några.

Ja, lite kanske.
Men kan hända att jag gör nått helt annat nästa år.
Vem vet.
Jag är liksom lite öppen.
Men  just nu gör jag det jag brinner för.
Och det känns skönt att ha tagit klivet.

Att få människor att svettas och må bra är nått jag älskar att jobba med.


sKöN tIsDaG mIx 

Isabella









2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du drar igång sommarjumppa i Ytteresse! harmt bara att jag inte kan delta :-/ Ni får säkert fina, svettiga, stunder!

    Lycka till med ditt företag! Det är så du!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria! :)
      Kanske du kan hänga på nästa år?
      Det ska bli roligt att komma till hemma knutarna igen. Verkligen! :)

      Radera