LUNCH EN VANLIG SÖNDAG


Jag växte upp i familj där jakt och fiske var rätt så inne.
Jag själv och lillasyster har ännu klarat oss utan jaktkort men alla andra i familjen är jägare så att säga.
Vi åt hare på söndagar och fågel ibland.
Och jag kan minnas att jag inte alltid var superlycklig över köttet.

Jag är dock super lycklig över att mina barn få ta del av detta idag.
Och jag själv äter gärna vilt idag om jag få välja.

Lycka känner jag.
När Elton hela halvåret pratar om den där platta fisken moffa fick på kroken.
Och han bara väntar på att få åka ut på fisketur igen i sommar.

Igår var vi hos mommo och moffa, åt nygräddade vofflor med sylt och grädde och lekte med kusinerna.
Min lillebror Tommy kom hem med färsk egen fiskad regnbågsforell som han tyckte storasyster skulle få.
Filead och färdig fick jag hem den.

Vilken lyxig söndags lunch vi fick.

Tack Tommy!




Gratängen bestod av regnbågsforell och potatis.
Tomat och paprika och rödlök.

Kryddor : vitlökskrydda och svartpeppar och herbamare.

5 ägg vispad med mjölk.
Gratängen toppad med ost.

Enkelt väldigt enkelt.
Precis som jag vill ha det.
Oftast.


Isabella




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar