BLOMMAN


Det finns människor, och så finns det människor.
Det finns väldigt olika människor.
Ärliga och oärliga, känsliga, tuffa, glada, spontana, kreativa och ja vet vad, allt liksom i en ända mix.

Med tiden lär man sig vilka man sätter runt om kring sig.
Vilka man fixar, vilka man ska ha längre avstånd till.
Tro inte dock att jag har långt avstånd bara för att vi inte träffats på några månader.
Somliga finns i tankar ofta, fast ni är långt borta, inte alls så långt borta.
Men tiden och brist på planering gör att vi inte träffas.

Men ni finns.
I mitt ♥ och hjärna.
Många vackra människor.

Så finns det sådana människor.
Som kanske inte vet att dom har lite extra röd ♥ än andra
En sådan känner jag.

Människor, som inte skriker om sin värme, utan den bara finns där, den stunden.
Som  aldrig behöver skryta eller berätta om sina hjärtliga handlingar.
Utan bara gör det i tysthet.
Det finns människor som kanske inte vet hur mycket dom ger.
Och att blommor är en överdos som gör en så knasigt glad att man nästan tror att hjärtat brister.
Det finns inte många.
Det finns några.
Jag tror du vet vilka de är de du har nära dig.
För dom kräver inget tillbaka.

Aldrig.

Önska att jag kunde va lika vacker ibland.
Fixar det inte riktigt alltid.
Men kanske någon gång ger jag lite tillbaka.

Men man kommer sällan i närheten av sådan människor.
Som har det liksom i sig.

Du vet vem du är.

Jag uppskattar din sköna stil, ditt ♥ och ditt ledarskap.
Inte bara för blomman.
Utan för att du är  just du..
Ingen storhet ingen roll,
och ändå har du sten koll.
Och för de små fina stunder som du ger åt oss var och en.
Som får en att känna sig viktig och man vill göra det bästa arbetet ever.
För att du orkar, när vi piper att vi är sliten.
 Och för att du alltid håller världens bästa balans.

Kärlek till dig världens bästa Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar