FÄRGKLICKAR FRÅN HELGEN

 
Fredag var ren av kaos hos oss.
KAOS.
Ibland flyter det inte alltid som man vill.
Vilket är bra.
För annars så visste man ju inte när det flöt.
Eller?
 
Fick hem ett vackert kort på posten från mitt gamla jobb.
Vilket värmde.
Saknar er.
Tänkte att jag bakar liten överaskning till dem.
Kladdkaka med godis.
 
Vi hann aldrig dit.
Klockan sprang iväg, och innan jag visste ordet av var deras kaffepaus över.
Livet med småbarn liksom.
Så är det.
 
Ingen grät här hemma över att ha två stora kladdkakor till helgen.
Och som tur visste ingen på jobbet heller om vad som var på gång.
Nu vet nu vad ni missade.
En ny vacker dag.
Dyker jag upp.
Jag lovar.
Men rykande färska kladdkakor.
 
 
 
Vi har haft helg i färg.
Vi har haft ledigt allihopa.
Vilket vi verkligen har tagit till oss.

 
Kolla in damens blick!

 
Vi hann sitta och prata över lite små plock jag och mannen.
Vilket alltid känns som rena lyxen just nu när jag jobbar massor kväll.
 

 

 
Vi byggde och busade..


 
Vi har skidat.
En 3:e del av huset.
Då kan ni lista ut vem som inte har skidat.

 
Vi gjorde god broccolisallad med knaprig bacon och rostade brödbitar.
 

 
En enkel söndagslunch blev det.
Den fick bra poäng av huset.

Och nu har vi ny måndag.
 
Han jobba lite innan barnen vaknade och fick ta min tekopp när dom steg upp.
Måndagen känns bra.
 
Vi har haft flera dagar med äkta ledighet, vilket känns.
Något jag verkligen försöker att ta nu, ledigt när jag har ledigt.
 
Hoppas du får en vacker vecka!
 
 
Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar