SÖNDAGENS BÄSTA

 
 
Vi blev bjuden på en vacker god 3 rätters jul lunch idag på Fäboda. SJT cleaning julfest.
 Vackert gott enkelt, precis i min smak. Ljuvligt att vara inne i mysig stuga när vågona gick höga och vinden tjöt i knutarna.
 Roligt att träffa nya människor från olika länder. Språket gick på engelska, finska och svenska och ryska.
 

 
Varmrätten med nöt innerfile och rödvinsås.. ahh.. såsen och potatisen och röbetan.
 Köttet var också gott men gjorde affär med Tomas så jag fick hans rödbeta, mot en bitt kött.
 Kanske håller på att bli en riktig affärskvinna. Vem vet.
 Tidigare ha jag varit rätt så snäll när det gäller min mat. Nu håller jag hårt i min tallrik.
 Synd för min Tomas.
 
 
Förätten då?
 
 
Den bara slank ner, en broccoli soppa med nötter och nån god vit klick till, ja ni vet, man hinner inte ens tänka på att knäppa kort. Jag älskar soppar av alla de slag.
 

 
 
Bilden får tala.
 Kan ni tänka er, en knaprig kola, med päron och glass.
 
 

 
 
 

 
 
Systeryster, roligt att få fira julfest tillsammans!
 
 
Varm mysig stämning ute i fäboda skogarna.
Söndagen med stjärna i hörnet.
 
 
Hoppas ni också haft en skön söndag!
 
 
 



4 kommentarer:

  1. Fina systrar! :) ser ut som en myysig fest!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Heidi! Ja vi hade väldigt mysigt. :)

      Radera
  2. Svar
    1. Middagen var grym, dom gör alltid allting från grunden och försöker att använda lokala råvaror så långt det går. Viket också gör ett stort plus på det hela, inga fryspåsar eller annat halv fabrikat. Vi ska få testa en 7 rätters julmiddag där på lördag. Väldigt spännande!

      Radera