FÄBODA


Fäbodastranden ropar Enya när det blir tal om att åka någonstans.
Simma hon älskar att simma.
Och just nu gillar jag faktiskt att hänga med dem här, det är enkelt att ta med picknick och åka.
Dessutom mega stort så man ligger inte som packade sälar.
Jag gillar det osociala just nu under semestern.
Vila ta dagen som den kommer.
Bara vi.

Egenföretagare kan ju inte riktigt ta helt ledigt, hör man väldigt ofta.
Ta ledigt. Punkt slut.
Du bestämmer ju över ditt liv.
Allt annat kan vänta, har du bestämt dig för att ha ledigt är det så.
Världen går inte under fast du pausar en stund mellan varven.


Jag försökte slänga kläderna, men det var blåsigt idag.
Vilket gjorde att jag klädde av och på.


Han som inte alls gillar att simma, men älskar att se på vågorna.
Undrar vad du blir när du blir stor lilla vän.
Du är så klok och omtänksam.
Och jag älskar att du börjat ha ännu mera åsikter om vad du vill och inte vill.
Vågar säga ifrån på riktigt.


Badtösen som följer.
Hon som ofta kryper upp i famnen.
Vill kramas och bara mysa.
Jag försöker att bara vara där och då.
För det är ju så, dessa stunder faller bort mera och mera.
Och så plötsligt börjar dom i skolan.
Precis detta har just hänt hos oss.
Och det sa bara pang, så hade man skolbarn.

Visst kramas  man ändå, men de kommer allt mera sällan i famnen.


Hon som tog andan ur oss i Februari, hon som vi var rädd att skulle förlora synen eller dubbelt värre mista henne. Hon som fick mig att sluta sova i veckor, hon som fick oss att glömma livet runt.
Hon är med idag, och det är huvudsaken oavsett i vårt liv just nu.


Vi har lite trots hos oss.
Så att åka ut och inte vara hemma när man märker att det är en sådan dag när ingenting fungerar så är nått av det bästa för oss.

De får annat att tänka på och det blir betydligt lugnare.



Så det var vår dag igår.
Vi lämnade disken och matlagningen och det fula humöret hemma och lät det blåsa bort på stranden i sanden.

På kvällen smet jag ut på en långpromenad som slutade med en lång pratstund ute vi båthuset.
Det gav också.
Och jag märker helt klart av att gå inte är det bästa heller.
Jag har verkligen noll koll ännu vad som ger och tar med värken, dock vet jag att springa fungerar inte ännu. Men jag vill att det ska börja fungera.


Nu ska jag väcka mina små sömntutor.
Vi har ock testade redskapsgymnastik till Fitness och det slog ut Prinsessan ordentligt.

Hoppas ni får en vacker vecka!



FOLLOW TRÄNINGSPALETTEN VIA | FACEBOOK  | INSTAGRAM | BLOGLOVIN |


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar