TRÄNINGSGLÄDJE

Jamen då stod vi där, när jag kom var det typ 6 personer på plats, och jag tänkte att kanske vi blir ca 20. För vem kör till överesse en torsdag kväll?

Salen fylldes och 120 glada kvinnor och män kom.
Många kända glad ansikten vilken lycka.

Ulrika pratade om medsjälkänsla, hur vi ska lära oss att bli snällare åt oss själva, för ofta ger vi till andra goda råd men slår oss själva i stället, intressant tanke och fina övningar hade hon.

Och så blev det min tur, visst är det typiskt att datorn inte vill som jag vill när jag behöver den som mest? Det var jag mest besviken på för i början tappade jag den röda tråden, och jag var helt klart små nervös. Sen började flyta lite bättre och tiden bara rann iväg, kände att jag kanske inte han riktigt gå in på de områden jag ville få fram ännu mera.


Jag pratade träningsglädje, vad är träning och vad är glädje?

Jag brukar säga som så att man tar träningen och mixar dem med glädjen i livet, så har man det bästa receptet. Vilken träning gillar du och vad ger dig glädje?  Mixa och så har du det!

Träning kan vara olika för allihopa, träning kan vara promenad för någon. Kom ihåg att aldrig börja jämföra dig med grannen eller kompisen, det är aldra viktigaste när vi ska hålla glädjen vid liv. Jämför och tävla med dig själv i stället, eller inte alls.

Att ha någon att gå med till träningen, eller som puffar en, det är A och O för mig mellan varven, ofta behövs det inte, men när man kommer i de perioderna när det inte alltid känns så motiverande är det super bra.

Hitta ett ställe där DU trivs!

Vad ger och vad tar?
Detta är nått jag fått jobba med mycket som PT och instruktör, hur lägga upp jobbet? Vad ger och vad tar? Både i energi väg och peng väg. Massor att lära ännu, detta är också viktigt att se över i DITT /ERT liv. För lägg inte träningen först, speciellt inte om du har en familj. Visst får den vara ganska högt på listan, men se till att ingen blir lidande av den för din skull. Då kommer det att krossa sönder resten också.

Vad min träning ger är, inte bara en gladare och starkare kropp, utan gemenskap,energi, styrka för att orka i vardagen, glädje, jag skrattar oftare, jag har mera att ge hemma och i mitt jobb. Och massor massor mer.

Jag skulle vilja att människor inte skulle fokusera så massor på kroppen, för just då dör ofta träningsglädjen, du ska börja tänka mat, du ska börja tänka och planera hur många gånger och var och när och hur. Ibland är det bra jo, med lite delmål och mål. Men jagar du motivation och att få in träningen som glädje i vardagen, ska du bara fokusera på vad du gillar och vad som ger dig nått, det kan vara en enda timme som du väntar på stenhårt varje vecka, sen kan du öka. Sen när du fått den riktiga glädjen sätter du in flera tillfällen om det går. Här kan du behöva din kompis som ibland drar dig ut, för glädjen kan ju infinna sig först i passet också eller strax efteråt.

Sluta fokusera på magen rumpan låren armarna, fokusera på vad du gillar vad du brinner för, ofta kommer maten efter när man fått rutin i träningen, och vardagsmotionen.

Vi människor är gjorda att röra på oss, men det betyder inte att alla måste spinga maraton. Det tog en stund för mig att fatta också, men idag fattar jag det, och idag tränar jag vad jag vill, och vet ni vad, jag lyfter gärna tungt och hoppar burpees än fokuserar på om magen är 8 rutig.

Jag vill vara stark infrån ut. Och det är jag idag, oavsett om jag misslyckas lite på en träning, så är jag stark för jag tog mig dit, jag utförde den, och jag känner träningsglädje, och det bästa är, jag behöver inte tänka calorier.
Amazing.

Dessutom, så tycker jag att gemenskapen på träningen är så grym. Den ger så mycket, så heija på varann, det är väldigt viktigt. Försök att lyfta din träningskompis för delad glädje är dubbelglädje.
Och när du känner din väns träning i hjärtat känns den ännu mera än din, det har jag upplevt tusen gånger om, senast idag. Och det gör att man skrattar glatt när man cyklar hemåt.

Ha en fin söndag!


| FOLLOW TRÄNINGSPALETTEN VIA | FACEBOOK  | INSTAGRAM | BLOGLOVIN |







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar