LUCKA 13


Roskisbacka
Nått som Jeppislöparna vet vad betyder.
En seg lång backe som är toppen att köra backlöpning i.
Ca 250 meter lång backe.


Dagens sällskap var hela familjen flax.
Ni vet att ibland lyckas det.
Och ibland inte.


Att få andas frisk luft var välbehövligt.
Veckan ha varit full och familjen ha varit prio 1 i helgen.
Tomas fick köra sitt fullt så körde jag ett lite "lättare pass"
Räckte väl för mig efter sjukvecka och full vecka.
Ha gärna med en kompis eller två när du ska utföra detta.
För det är lätt att man ger upp.

Löparpaletten ska få köra detta imorgon.
Och som också ska bli dagens lucka!

BELLAS pass:

Uppvärmning: Löpning 1 km,  sen 2 varv gång upp i backen, andra varvet hade jag lilla damen på ryggen. allt för att alla ska vara nöjda.

Träningen:

Löpningen 3 varv upp och ner.
Pausar/ Vila 3-4 minuter
Löpning 3 varv upp och ner

Ner joggning en stund tills Tomas var klar.
Ofta kör jag på känsla.
Och på vad barnen vill var också dagens.

Blir detta för tufft så välj att gå nedför eller gå 1 varv emellan, kom ihåg att inte börja för tufft.värm upp ordentligt och rusa inte. Den är lätt i början.
Redan att gå uppför denna backe gör att pulsen stiger.
Eller så kör du bara Uppvärmning och så väljer du hur många varv du börjar med.

Perfekt start på söndagen.
Perfekt måndagsträning för löparpaletten.


Allt går, dock gick det trööögt i backen med Ragnar.


Min man 

Hans pass kommer här:

Uppvärmning: 2 km löpning,
2 varv med bara gång i backen

Träningen:
Löpning upp och ner 5 varv.
5 minuter paus
5 varv igen upp och ner.

10 varv allt som allt, med 5 minuters paus så man får ner pulsen ordentligt i mellan varven och orkar köra igen. 

Tomas hade stavar med.
Bra att få mera jobb för övre kroppen också.
Inga pauser mellan varven.

Joggade ner i 2,5 km.


Dessa var så duktiga.
Så glad att man kan börja ha med dem lite.
Och jag och Tomas kan få träna tillsammans.


Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar