VÅRT SOMMARLIV

Ni som följer mig på traningspaletten på insta har säkert sett en del av bilderna.
Bloggen har fått vila lite och det mesta har hänt där.
Har tänkt att i höst ska jag hinna dela med mig mera här också vad vi sysslar med.

Här får ni lite av sommaren som varit och vad som jag tänker dela med mig av i bloggen i höst.


Sommaren har varit familjetid.
Vi har varit rätt lata och ätit ute en hel del.
Anser att sommaren få vara lite lösare i kanterna med mat och tider.
Vi har sovit längre och ätit senare, och mindre måltider.
Vi mår bra av det. Alla gör inte det.
Friends and brgrs är nått vi gillar,  jag älskar deras sallad med alla möjliga tillbehör på.
Fredags burgaren brukar det handla om.
Inte varje dag, inte heller varje vecka.
Måtta med allt.


Dessa små har tagit våra hjärtan, både stora som små.
Tänk om vi en vacker dag får ha en egen liten hund.
Vi drömmer om det Elton och jag.
Inte Enya och Tomas.
Men säkert gosar de med den senare också, när vi inte ser. 

Tiden med barnen kommer aldrig tillbaka och att jag tillbringat sommaren med dem har varit Guld värt. Och att jag väljer flera kvällar hel ledig denna höst känns lite jobbig, men jag vet att i oktober kommer jag att uppskatta att få krypa upp i sängen med dem och läsa  en Godnatt saga, i vanliga mjukisbyxor, i lugn och ro och ingen svettig godnattkram.


Jag har haft tid att träna i sommar.
Ryggen vill inte riktigt springa ännu.
Inte heller lyfta alltför mycket tungt.
Men JAG vill.

Kortisonet tog bra och jag är bara sjuk i ryggen och i magen tillbaka, ( tidigare var hela vänster sida höft och ben sjuk) som jag alltid har varit sen jag minns, alltså sjuk i ryggen magen. Det är bara att försöka hålla det i balans och försöka att inte det blir riktigt inflammerat en gång till. En disk trycker på en nerv och ibland om jag sitter för länge eller kör vissa övningar som inte passar blir det sjukare såklart. Måtta med allt. 
Försöker.
Svårt.

Jag känner kroppen ganska bra, och när jag får välja själv så fungerar den rätt bra.
När jag sen börjar slita flera timmar per kväll kan den ställa till problem.
Därför har jag valt noga vad jag gör i höst.
Och valt att ta hand om min kropp vad den mår bra av.


Systrar mamma och systerdotter drog ut till villan en natt och njöt av badtunna, mat och bastu.
Alltså dessa är så varmt långt in i mitt hjärta.
Tänk att man får ha så underbara qvinns nära sig.
Kom ihåg att umgås när ni har varann.



Att jag fått jobba med underbara utetränings damer denna sommar och i vår är också nått jag fått mycket energi av. Att dessutom se underbara resultat komma fram gör mig så happy att jag nästan spricker av lycka. Här kör vi i Lepplax och Sofie har varit med varenda gång och jag beundrar hennes vilja av stål och hennes styrka och glädje varje gång.


Alla ni fina som varit med  i sommar på uteträningarna är värd en stor MEGA kram.
Ofta kommer jag hem super sprallig och glad på kvällarna.
Eller alltid.
Så Tomas är också glad av att ha en glad kvinna på kvällen som kokar kaffe och annars bara är snäll och go. När ni ger vill jag också ge.
Nästa vår kommer att bli helt GALET rolig.
Hoppas ni är beredd då!


Jag och min Prinsessa har lekt, tränat en del tillsammans i sommar.
Hon är rätt så lik mig i mycket.
Dock beställde hon en Frozen Prinsess ballerina klänning när hon ska börja jumppa på Torsdagar.
Där har vi lite olika smaker.
Men vad gör det.
Bättre Frozen nu än sen.


Vi har också "hittat" varann i träningen, nu kör vi 1-2 gånger i veckan tillsammas hemma.
Ofta fokus på hela kroppen, vill ni så kan jag börja lite bjuda på programmen vi kör hemma?


Ja vd säger man?
The TEAM Studio Z kolla in nya höst schemat här! 


Vi var på Cirkus Finlandia.
Ett av Eltons bästa sommar minnen.
Enya somnade lite mellan varven.
Och tyckte att:
- detdär skulle pappa också klara av, när akrobaten slängde sig i luften utan lina.
Jamen klart.
Pappa är bra bara han inte är så skäggig.


Njutit och lärt mig nya saker.
Samlat inspiration till träningen.


Lediga kvällar gör att man kan bara åka ut på en promenad.
Nått jag saknat.
Här åkte vi och anmäla Elton till simskolan i höst.



En del av löparpaletten one.
Ett gäng jag är grymt glad och stolt över.
Dessa kommer jag att fortsätta träna i höst och så har jag kört igång en Löparpalett TU.


Jag har fått klä mig i annat än träningskläder.



Ett gäng som kör intensivt och hårt.
Och som jag kommer att sakna i höst.


Vardagen.
Lego och lekar allt på gräsmattan.
Huller om buller.
Familjeliv.
Glad ungar.


En tur som var väldigt rolig också var att jag och Elton tog en cykeltur tillsammans.
Jeppis -Ytteresse
Så glad och stolt mamma.
Vilken kille jag har.


Här var lite av sommar minnen och lite vad vi sysslat med.
Väldigt lite, men väldigt mycket energi givande.
För oss.

Kom alltid ihåg att inte leva för någon annan.
utan lev det liv du och dina mår bra av.

Ha en underbar höst!


Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar