SNABBMAT


Soppa skulle det bli.
Soppa blev det av soppan.
Men detta blev också hur läckert som helst.
Och jo.
Vi har en kettlebells som dörrhållare.
Finns det bättre och stilfullare liksom?

Man sitter och jobbar och inser att klocka slagit till 15:30.
Ingen potatis som kokar.
Och inget kött färdigt.

Och man inser att jag skulle ju göra maten också.
Dessutom hämta barnen, springa via bokföraren.
Och mannen skulle träna direkt.
HUPS.

Vi tog gårdagens savojkål.
Fräste maletkött i kokosolja med peppar och kryddblandning med vitlök och stora klyftor lök från lepplax.
Skivade morötterna.
Varför förstöra smaken och knaprigheten.
mmm..

Hackade lite pekannötter
Lite mera lök.
Och en klick bonjour på smak av örter.

Amazing säger jag bara.
Snabbmat lyx om jag får kalla det så.

Och det bästa är att jag får koka soppa på resten i morgon.

Drömmer  också om mitt eget morotsland.
Lite sallader och örter.
Smakerna är ju nått helt annat.

Och vet ni, savojkål är nyttigt, så sätt det på din inköpslista till helgen och fyll det med goda saker på lördagen!

Ha en underbar torsdag!


Isabella



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar