UNDERBARA MORGONSTUND


Lovade er att jag skulle bjuda på min frukost paj.
Hos oss fick den väldigt godkänd och mannen frågade om det blir det han laddar med imorgon.

Såklart.
Han ska skida botniavasan i Vörå och vi vill ju att han är pigg och väl laddad.
Vi åker troligen och tittar på.
Ska se var energin nivån ligger på oss tre andra.


Detta har jag tagit lite från höften.
Som jag ofta gör.
Rör ihop när jag sett nått intressant.

Men cirka så vart det.
Jag blandade allt utom bären, om man vill så kan man ha smeten att svälla lite.
Om man har tid.
Jag satte bären i botten på formen och smeten på.
Till detta använde jag i en stor pajform.

In i ugnen på 200 grader i 25 minuter.

Den var också jättegod sval.
Då var den ännu mera paj.
Den smakade underbart med kvarg och lite lakritspulver.

Imorgon ska jag testa på att sätta lite mandelmjöl med, och lite mera nötter med.
Att testa sig fram är spännande.
Och lite vaniljpulver kanske borde få komma med.
Men har inte det hemma.

Vill man ha den mera fluffig så bakpulver i.

Värt att testa, det finns massor med härliga recept på ugns bakad gröt.
Man kan bra ha den som efterrätt också.


Åt den med banan glass (3-4 portioner)

3 frusna skivade bananer som man mixar med lite mjölk eller vatten.
Vill man ha lite bär där också så släng i lite jordgubbar!

Gött!

Hoppas ni haft en underbar helg!

Kram


Isabella




2 kommentarer:

  1. Mumsfilibabba! Blev inspirerad och blandade ihop ugnsgröt här oxå 😋

    SvaraRadera
  2. Toppen! ;)
    He e no att äta gröt nu i några veckor framöver! Hehehe..

    SvaraRadera