LEVA LIVET


Vill puffa för att vara ute nu.
Naturen bjuder på så mycket.
Vackraste årstiden ever.


I helgen drog vi ut till skogen.
Man tager vad man haver med.
Ingen behöver fixa eller baka eller städa.
Varma kläder på. 
Och barnen njuter av att få vara ute och leka.
Rekommenderas varmt.

Man får andas och bara vara.


Elton med sin fadder Johan och Elin.
Man ser hur han trivs. 
Fina vackra människor som ger så mycket.



Bakade blåbärspajen som är bäst i test.
Mannen tog jag denna med. 

3 dl vetemjöl
4 dl havregryn (blanda gärna lite stora havregryn med också.
2 dl socker
1 tsk bakpulver
Lite vaniljpulver brukar jag ibland sätta med.

250-300 g blåbär.

Smält smöret, blanda de torra. 
Och sätt ihop.

Halva botten, sen blåbär på sen strö resten av degen över.

200 grader ca 25 minuter.



Elin hade gjort pinnbröds deg. 
Elton har grillat grillat och får riktigt smör av Johan. 
Gott!


Jag och kärleken.
Jag är lycklig lottad med denna man.
Han är grym på många sätt.

Så tacksam över livet vad det ger.
Jag känner att jag njuter av nuet och kan ibland inte förstå vart folk rusar.
Bromsa.
Lev varje dag.

Livet är inte happy och rosor varje dag.
Det vet vi.

Lika så är med träningen.

Den är jobbig, rolig, tung, glad, och man hittar ofta nått som man faller in love med.
Det blir bara bättre med åren bara man sköter den.
Man kan också jobba och styra och bygga upp den.
Eller hur?

Tack fina Esse damer ikväll.
Ni gjorde mig happy idag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar