HEIJA DET FLYTER

Ibland blir det inte alls som man tänkt. Inte alls, de senaste veckorna har bestått av ett enda pusslande och ibland kan jag känna att det bara blir värre och inte vill ge sig. Att man inte kommer in i rätta flytet liksom. Ja, ni vet när det glider sådär lagom med lite guppisar mellan varven.

I fredas lyckades jag tappa telefonen i asfalten, tänkte då att jag ska försöka tänka det positivt och inte rusa efter ny redan nästa dag. Lite tystare helg och mindre knaprande på den lilla intressanta apparaten. Mindre svar med Hmmm, och hade ju ändå tänkt byta märke. Nåja visst stör det mig. Allt kostar och man vill ju nu inte frivilligt byta nått som fungerar snyggt och bra. Men ibland händer sånt man inte rår över. och tycker det är onödigt att pipa om det.

Tvättmaskinen gick sönder, fredag i en 2 barns familj med två svettiga vuxna och en byggare som är smutsig från topp till tå varje dag. Härligt att åka och tvätta kläder en fredags kväll till mammas, eller hur? 

Vi fick i alla fall goda kladdiga sega muffins när vi kom fram med hallon och grädde. Vi satte det på det positiva kontot och tänkte att det blir nog bättre efter helgen. Då vi får fixat till den. Den ska och byggas idag, så jag hoppas att det löper snabbt och smidigt. Kände mig glad när jag kom hem.

Igår for bodyburnens uppvärmning åt skogen. Vill aldrig uppleva det igen. Takten for sin kos. men vi blev varma ändå. Men kan ni tänka er känslan i alla fall, när allt bara blir fel och jag försöker rätt till det. 

Dagis ringde idag. Enya har 39 graders feber och helt slut.
Satt med Elton vid läkaren, drog ut på tiden och jag tänkte huups, dit for min förberedning för min 7 timmars föreläsning i morgon. Undrar alltid hur har jag hamnat här? Föreläsa? Hur ska jag få ihop prat i 7 timmar? Hur ska jag kunna svara på alla frågor? Känslan efteråt brukar vara skön, men nu är det länge sen. Urk. vad det ger mig sömnproblem. 

Det flyter. Det slår inte fel.  Undrar vad som händer i morgon?
Kanske datorn får hel fnatt eller att jag ligger i högfeber?
Väntar med spänning. 

Små problem som förgyller vardagen. 
Man får liksom bara välja hur man tar det.

Nu borde diskmaskinen få sig en omgång och jag en kaffe och en liten snabb titt på morgonens jobb.
För nu sover den lilla och Elton pausar också.

Ha en skön vecka!


Isabella

2 kommentarer:

  1. Hmmm, du kan printa ut detta inlägg och börja med att läsa det på föreläsningen ;-) Sen när isen är bruten så blir allt perfekt, Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Bra tanke Maria! :)
    Vem vet om dom får höra den imorgon.

    Tack! ♥

    SvaraRadera