SKÖN ONSDAG




Semestern håller på att ta slut.
Och jag känner att jag så gärna sätter igång igen.
Saknat människorna som jag träffar annars på mitt jobb.
Och så får jag andas lite på jobbet också.
Ni missade väl inte min sköna Esse grupp på ÖT idag?
Jag lyckades räta till mina kläder och se lite konstig ut förstås.
Men bjuder på allt.


Jobbet skulle ligga i två veckor.
Inte kunnat hålla mig riktigt, utan lite smått och gott har jag slipat på.
Dock har jag inte haft tider att passa, vilket ha varit dunder skönt för familjen.
Vi har kunnat äta när vi vill och hitta på oplanerade greijer en vanlig tråkig tisdag.
Ta vara på varann.
Njuta och hänga lite extra.
Bara vara.


Satt ner andra delen på mitt träningsprogram som jag ska försöka köra några veckor i höst.
Suttit och tuggat på pennan och känt mjölksyran krypa under skinnet.
Nått jag planerat att göra redan i början av sommaren men inte haft tid och lust helt enkelt.
Känner mig taggad till tusen och musklerna piper redan från tisdagens och dagens träning.
Ska se om jag fixar att hålla mig från glassburken inne i veckorna också.
Tagga ner på det söta lite. 
Sånt brukar börja rulla bara man börjar jobba igen.
Tror hon.


Försöker köra lite mentalträning.
Tänka kvark i stället för apelsin choklad glass.
Tror ni det kan fungera?
Inte idag fungerade det, men kanske så småningom.


Lilla killen har feber ännu.
Hoppas på att det kryper neråt.
Dagarna fixar han ganska bra.
Kvällarna kryper det uppåt.
Jobbigt när dom inte mår bra.
Man vill liksom krama sönder dom och ta över allt.
Men det går ju inte.
Vår onsdag i ett nötskal.
Skön ledig lat onsdag.

Isabella














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar