LATA LYCKLIGA VECKAN


Vår vardag går nu ut på att njuta.
Dagarna blir fokus på vad barnen vill, och jag älskar att ha tiden med dom.
Att ta tiden och släppa andra måsten.
Så dagarna har handlat om fäboda med "tanten" Anita och mina två små.
Och så har vi hängt vid villan i flera dagar och nätter.
Ni vet den där känslan när livet känns så rosa och man vill aldrig att det sa ta slut.
Bara av enkla vardagliga saker.
Tror att det är det som gör människan lyckligast.
Att detta minns vi sen när vi minns nått vackert och värdefullt.


Att vakna upp utvilad vid villan.
Med lite brunare tår, och lite risigare hår.
Äta morgonmål vi vattnet.
Känna enorm lycka att få sträcka ut benen i gräset.
Och se på när barnen leker i timtal med varann vid stranden.
Som jag väntat in den varma sköna solen.
Och vi tar ut allt av den.


Detta njuter man av vid villan.
Diska är ju så ljuvligt just där och då.
Mamma har underbart porslin där ute också.
Det får mig att börja drömma om mina koppar och skålar jag någon gång ska diska ute i skogen vid mitt vackra kråkslott. 


I helgen har vi hunnit och hälsa på en ljuvlig liten dam som flyttat in hos Moster och kusinerna.
Hon var så goo.
Hon passar fint in i den ljuvliga familjen flax på backen.
Skön lördag med alla mina syskon som dök upp en efter en.
Sommar lördag som blev bäst utan planering.




En liten som tar av sig hjälmen titt som tett..

Vi tog cykeln ut till landet.
Bra motion med cykel kärran bakom.
Nått vi får göra om i sommar tänkte jag flera gånger om.
Det går så enkelt... ända tills i var nästan hemma gick tankarna så.

Vi fokuserar ofta sommar träningen att få den ihop med familjeliv.
Just nu så kallar jag min träning för motion, för det är just det som det varit.
Motion.
Ingen riktig träning på ett halvt år.

Dock ska jag träna när jag tar semester.
I två veckor ska jag ha rena rama träningsvärken ut i fingerspetsarna.
Ljuvligt!



PT frun hade satt programmet åt mannen.
Löpning till esse.
Skidor hem.
17,5 km per väg.

Vi laddade med Pizza och glass mellan varven.


När vi hade 5 kilometer kvar av hemresan strandade vi.
Ungarna tyckte det va roligt.
Mamma var mindre glad.

Tomas fick pressa hem i hård fart och vi väntade in honom så han kunde ta hem barnen och kärran.
Jag fick cykla hem.
Och andas in och ut.
Efter att försökt hålla två barn på sidan om på en cykelväg med mopeder och cyklister.
Wolaa!

Kom hem lyckligt.

Nu jobbar jag en vecka till.
Vill du hänga med på uteträningen denna vecka hittar du mig här!
Sen tar jag ledigt i två hela veckor.
I Augusti kommer jag att fortsätta med uteträningen i Ytteresse och Larsmo.



Du hittar mig denna vecka på DROP-IN träningen!

Måndag : HAMNSKOGEN 20:30 
Tisdag: LARSMO VID SKOLAN 18:30 
Torsdag: YTTERESSE 19:15 bakom skolan / vid regn vid danslavan

Bara att droppa in!
4 euro kontant

Tuff rolig skön uteträning!

Kanske vi ses?


Isabella





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar