RÖTT


 
Det var så det var tänkt idag.
RÖTT
Och att ha det lite gött.
 
Hade planerat in middag med mannen.
Och skulle äntligen pröva mitt nya RÖDA från Mary Kay.
Som den där ljuvliga Anita hade stoppat i påsen min.
Jag älskar färg.
Och jag älskar henne också för den delen.
 
 

 Men nu står jag här.
Med röda läppar och köttfärs mellan tänderna.
Håret är kaos.
Och middagen ute blev på grund av att Tomas hamnade på möte.
Så är det ibland.
Inte hänger vi läpp för det.
 
 

 Vi får ta en vanlig lördag.
Med busiga barn och kaffe kopp i handen.
Lite coco och prata livet mellan yrvädren.
Kanske vi tar nya tag nästa lördag.
Så får det bli.
 
 
 
Vi satsade på färskpasta och vanlig köttfärs.
Barnens önskan.
 
Mixade till en basilika dressing.
Som höjde den till en lördagspasta.
För oss vuxna.
 
Receptet har jag fått av Tomas bror Saul.
Han är grym på mat.
 
Och just denna fixar jag ofta till soppor och pasta och bara som vanlig dressing.
 
Olivolja
Basilika
Svartpeppar
Salt
 
Mixa och klart att sätta på.
 
 
 
Vacker helg.
 
 
Isabella
 
 
 
 
 




2 kommentarer:

  1. Så snyggt Rock'n red lipglosset är på dig! <3

    SvaraRadera
  2. ....och så smakar det ju nästan karamell! :) Tack! ♥ nästa gång hoppas jag att jag får fixa till hela kvinnan. Känns lite väl lyxit att ha på måndag framför datorn. Men vem vet. ;)

    SvaraRadera