BELLAS ENKLA SOPPA

 
Alltså dessa lökar, vilka smaksättare.
Jag älskar lök.
Använder det nästan i alla matlagning.
Gott.
 
I soppan fick en rödlök och en vitlök hänga med idag,
som jag kokade ihop med 2 påsar grönsaker.
Atrias grönsaksblandning (300g) med broccoli, blomkål och morötter.
 
kryddor:
 
herbamare
lite väl mycket svartpeppar
lite potatiskrydda


 
 
Här tror jag boven var att den blev lite stark, jag gillar starkt, men kanske inte nått att rekommendera när barnen också är med, för dom äter nog den inte.
 
 
Brukade sätta bonjour klick, men nu var den slut och jag hittade en ost som lämnat ensam i kylskåpet.
Bra så, vi skavde lite av den som ännu en smaksättare, så att inte soppan skulle bli så sur när kvargen kommer till.


 
 
Jag kokar grönsakerna med lökarna och kryddorna, en god stund, så dom är ordentligt mjuka.
Om du vill så kan du gärna tillsätta en liten buljongtärning här.
Spiller sen av vattnet lite, beror på hur du vill ha soppan, lös eller mera pure konsistens.
 
 
Sen sätter jag till 2 dl naturell kvarg, plus en rejäl klick bonjour, idag blev det ost
 Man tager vad man haver i detta hushåll.
 
 
Mixar och klart!
 
 
 
Du kan ju göra din soppa hur du vill!
 Behövs ju inte kvarg i heller, gör det bara för att få mättnad och tycker om den när den är fyllig.
Färgen är alltid lite rolig att se hur den blir.
Inte alltid den vakraste.
Tycker du den blir mot det surare hållet, minska då på kvargen och sätt till mera bonjour.
 
Den är ennu godare imorgon. Därför gör jag alltid större satser, så har jag nått att vänta på när lunchen dyker upp.
 
Avnjöt den med grynost.
 
 
Isabella
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar