ATT LEVA

 
Vi har haft en ledigt dag idag.
Iallfall på pappret så att säga.
Ibland får man försöka att verkligen ta ledigt på riktigt.
Känner ibland att hjärnan inte alltid vill som ♥.
Kanske ni vet känslan?
 
-Mamma kan vi åka till backen idag?
-Kanske senare, vi leker bara ute idag, vi ska och handla också.
( Sen tänkte jag tyst för mig själv, kanske hinner jag jobba lite sen när minstingen sover.)
 
Sen bet jag mig i tungan.
Sluta planera jobb!
Nu blir det backe och ledigt.
 Backe för hela slanten.
Ingen stress jobb hjärna.
Bara jag och ungarna.
Sen drog vi till största backen.
 
 
Elton skulle helst ränna hela dan.
Just dessa tider saknar jag egen gård.
Tankarna går ofta till när man själv var liten.
Och lekte hela halva dagarna ute.
 
 


 

 
Jag kan själv!

 
Vi tjöt av skratt!
 
Enya berättade åt mej när vi satt på pulkan.
- Nu kör vi!
 
2 år och hon låter lite som mamma redan.
Insåg igen en helt vanligt tisdag vad som gör min vardag, guldig.
Just dessa två.
Ger mej sån gläde!
 

 
Sen blev det makaronigryta och varm choklad.
 
Livet är just nu.
Just idag.
Lev nu.
 
 
Kram
 
Isabella
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar