LÖRDAG

Vi började dagen med ute, skönt så, drog några intervaller med pulka och kälke, sen bar det av på spring länkki med de båda. Bara sakta sådan, vi njöt. Enya stängde ögonen före vi var hemma igen, så strumppan fick fortsätta i kärran och susa sött. Barnen njuter av snön, lika så jag. Visst är det vackrare med vitt på marken. Mera snö, ja för vinter!
Vi värmde pizza rester från gårdagen när vi kom in med rödbrusiga kinder, målade lite målarbilder och kokade lite cocokaffe. Försökt mej på lite skola, men kan konstatera att det inte fungerar när jag är ensam med barnen helt klart. Haft plättkalas och nu river vi lägenheten.
En såndär lördag utan en massa måsten är så skön mellan varven.
Vill ge små mat tips till dej som vill byta ut lite mjöl mot annat, och endå få äta gott!
Kan ge lite tips på hur vi gör pizza och plättar utan en massa mjöl. Säkert använder ni er av detta redan, men kanske någon får en liten ahhaa.
Pizzabotten så använder vi bara ägg, 6 ägg och igår blandade jag bara lite mjölk i.Förgräddar i ugnen 10 min på 200 grader innan du sätter din fyllning på, vips så har du pizza utan mjöl, för oss känns det bättre för magen.
Till plättarna mixade jag havregyn och ersatte det mot mjöl, mums filibabba säger jag bara, barnen åt som aldrig förr, och mamma behöver inte ha sjuk mage hela lördag kväll. Testa!
♥ Isabella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar