Några Frågor och Svar

I vilken ålder började du träna? Vad du på det att träna med det samma så att du tränade aktivt?

Mitt tränings intresse väktes i lågstadie på 6.an, var då rätt så rapp i benen så jag slapp med till stafettkarnevalen, vilket var en lycka för den mulliga tjejen. Alltid gillat gymppan, vad det än gällde, skidåkningen, njaa, då ljuger jag om jag säger att de var nån favorit. För det var det ju inte.

Började hänga på MI-kurser i högstadiet och sprang en del, sen i 15-16 års ålder hände jag på sportisgym på olika timmar. Annika Rak var då redan en stor favorit. Hennes timmar var grymma och byggde upp kroppen stark och snällt, om man tog in hennes instruktioner. Väldigt duktig instruktör, och PT.

Så träning för mej är lite av varje, och ja, jag har gillat de från första stund. Bara fått se till i yngre år att jag inte kört på för mycket. För mycket av det goda är heller inte bra, har jag lärt mej.

Många tror säker att jag kör massor på gym, men de är väldigt väldigt lite i jämförelse vad jag kör klasser eller annan form av träning, lite av varje är bäst anser jag.  Balans så att kroppen och knoppen mår bra. Gillar att hänga i grupp och lite glad musik till är aldrig fel.


Vad anser du  om tillskott t.ex. proteinpulver PWO aminosyror och liknande? Eller är det bara hård träning och bra kost som gäller?

Tror stenhårt på bra kost och hård träning. Andvänder själv inga tillskott, kör jag många pass i veckan, som jag gjort nu i våras är det kontroll på kosten som ger mej orken. Känner stor skillnad vad jag laddat med på lunchen eller vad jag ätit före. Och det gäller inte bara dagen jag tränar förstås. Anser att de flesta människor som tränar "normalt" inte behöver en massa protein pulver, eller aminosyror, de är min åsikt. Tränar du riktigt sten hårt, eller tävlar inom nånting eller har svårt att hålla vikten med träningen, så ser jag lite annat på det, men de flesta kommer lång med riktig mat.  Kan ju vara så att du har länge tills du får nån mat i dej efter att du tränat, då är det ju enkelt med pulver förstås. Men njaa, riktig mat är nog bra. För mej har det fungerat toppen i allfall. Nu kunde jag bara minska lite, när jag inte kör lika mycke mera i höst. Det syns liksom på vågen. :) Rätt så glad i mat.  Träningen  för mej  är till för att jag ska må bra och trivas med mej själv, vara en  glad  fru och mamma och orka med jobb. Beror ju  alltid på vad man har för mål också med det hela.

Roligt Linda att få kika in hos dej också! :)

Bröllop barn och kärlek och mellanmål kommer i senare inlägg.  Vi har så småning om bröllopsdag, då passar det fint fint.  Hoppas ni fått svar på det ni funderade på.



Isabella









2 kommentarer: