Midsommar

 
Midsommar för oss betyder villa och familj.

 
Mamma bakade frasiga sylt grisar till kaffet.
 
 
 
 
Vi firade bror. Tårtan hade flickvän Johanna fixat.
Den var inte bara grym på utsidan, den smakade helt ljuvlig.
Och jag är ingen tårt älskare.
Då vet ni.
10 poäng.
 
 
Jag älskar mammas villa stil.
 
 
 
När händerna doftar mörk vanilj efter att man tvättat dem i kallt havsvatten.
 
 
Sandiga fötter

 
Till kvällen grillade vi och åt gott. Killen njuter.
Han älskar villaliv.
Mamma har inte förstått hela poängen ennu med villa liv.
Men kanske en vacker dag.

 
Full rulle. Gillar också dehär med villa.

 
Efter mat blev det efterätt. Kladdkaka.
Behöver jag säga att jag hade lite socker fylla nästa dag?

 
Det bästa med villan.
 
När man sovit sin törnrosa sömn och vaknar intill havet.
Just då känner jag livet.
Att få äta morgonmål i timmar och bara snutta  på en kaffe för mycket.
Fast regnet piskar ner är det helt klart bästa stunden.
Jag njuter. Vi njuter av det vackra utanför.
 
Isabella
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar