Impuls träningsprogram

Fick ledig kväll igår. Vad gör man?  Som hon alltid gör, vet att hon borde löpträna lite extra, men hjärtat vinner och hon drar till gymmet. Känslan är skön idag. Har inte satt min fot på gymmet sen jag skrev om det sist. för nån månad sen? Tur att mina kliande muskler får köra bodypumpen inne i veckorna. Vill bjuda på mitt impuls program åt er som jag körde i går. Rätt ur min lilla knopp där på Fitness gym.

Så här bjuder jag på ett snabbt enkelt träningsprogram som du gör på en timme. Inte världens tuffaste, men du får iallfall känna att du gjort nått på gymmet och inte bara gått på gymmet.

Värmde upp på löpmatta med snabb gång sen löpning 5 min, sen över till boxningsäcken. Och slog några ronder så jag fick upp pulsen lite. Så 10 min uppvärmning.

Kom ihåg, Inga pauser. Bara köra.

Knäböj med  rund tung viktplatta, som pressas upp i taket. (Här få man upp pulsen och hela kroppen med)
Baceboll rörelse i kabel maskin (mage) (Stå stadigt med fötterna i golvet nära varann. Rotera med raka fina armar)

Latsdrag  (Tänk på att alltid bromsa när du jobbar. Baken lyfter inte från stolen.)
Sidospark i kabelmaskin ( om du vill få starkare sidekicks i bodycombat.)

Mage med boll, fötter på bollen drag  knäna mot mage. ( om det blir för jobbig övning kör plankkan.) Här kan du köra flera en 15 gånger, snabba 25. Kontroll och balans.
Utfallsteg med stång på axlarna. Knä och tå linje viktigt. Fria vikter går också bra, eller bara att köra utan. vill du ha ennu mera puls hoppar du dem, men kräver att du gjort den tidigare.

En arms rodd med hantel (Tung vikt)
Vanliga knäböj med stång.

Töj igenom hela kroppen, njuta.

Dettta program kör du så, att du inte tar paus i mellan, när man jobbar på gymmet ska det va svettigt och flåsigt enligt min åsikt. Så när du kört dina knäböj med viktplattan, går du direkt över till magövningen, sen igen över till knäböj, tre gånger var, sen byter du till nästa och kör likadant. Vikter enligt vad jyst du orkar,  tunga vikter bara 15 reps per gång. Väldigt individuellt. har du aldrig tänat på gym, rekommenderar jag att du kör lättare vikter med flera reps upp till 30. Bara att fråga om du funderar kring något.

Massa ben i programmet,  jag vet. Har lite förkärlek till att träna benen.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar